May 7, 2013

Un Lun Dun | China Miéville

Orijinal Adı: Un Lun Dun
Türkçe Adı: Un Lun Dun
Yazar: China Miéville (İngiltere)
Çevirmen: Ceren Ünlü
Sayfa Sayısı: 524
Yayınevi: Yordam Kitap
Değerlendirmem: %91 - Mükemmel
Ben bu kitabı okurken...: ... bir Ankara'daydım, bir Tokyo'da.

NEDEN BU KİTAP?
2011 İzmir Kitap Fuarı'nda bu yazarı fark etmiş, en sevdiğim yazarlardan biri olan Neil Gaiman'ın dengi kabul edildiğini okuyunca da 2012 Idefix Sanal Kitap Fuarı sırasında satın almıştım bu yazarın Türkçeye çevrilmiş tüm kitaplarını. Neil Gaiman'ın (şimdiye kadar okuduklarım arasındaki) en sevdiğim kitabı Yokyer'in kurgusuna ve tarzına benzetildiği için de ilk Miéville kitabım olarak Un Lun Dun'u seçtim.

KONUSU (ARKA KAPAKTAN):

Nedir Un Lun Dun (Lon Dra Kis)? Londra’nın aynadan görülen imgesidir. Sözcüklerin canlı olduğu, sıradan bir evin kapısının ardında bir ormanın pusuda yattığı, etobur zürafaların sokaklarında fink attığı ve karanlık bir dumanın bütün dünyayı yakmaya can attığı, tuhaf zevklerle kuşatılmış bir harikalar diyarıdır. Burası, uzun yıllar önce kehanetlerde adı geçmiş ve konuşan bir kitabın sayfalarına işlenmiş, kahramanını bekleyen bir şehirdir.

On iki yaşındaki Zanna ve arkadaşı Deeba, Londra’dan bu tuhaf şehre giden gizli bir geçit buldukları zaman, eski kehanet en sonunda gerçekleşiyor gibi görünür. Ama olaylar, birdenbire şaşırtıcı biçimde ters gitmeye başlar.

DEĞERLENDİRMEM:
O kadar mutluyum ki bu kitabın beni ters köşe yapmadığına. Beğeneceğimi düşünüyordum ama beğenmek ne kelime, bayıldım. O nasıl bir hayal gücüdür öyle? Nasıl bir yaratıcılıktır? Ayrıca, ne şahane, ne ustaca bir çeviridir öyle. Ben bu kitabın İngilizcesini de okumak isterim ama Miéville'in (Türkçe'ye kusursuzca adapte edilen) kelime oyunlarını anlar mıyım bilmem :)

Benim çok eğlenerek, keyif alarak okuduğum, yarıda bırakamayacağım diye uzun seyahatimizde yanımda dolandırdığım bu kitabın adını, kapağını ayrı beğendim. Karakterlerin hepsi ayrı bir alem. Favorim ise Kesmik'ti. Yaşanan olayların pek çok kişiye garip veya anlamsız veya saçma sapanveya lüzumsuz gelebileceği bu romanın her bölümünde ben maceranın içinde hissettim kendimi. Her ne kadar Gaiman'ın Yokyer'inin bendeki yerini değiştiremese de son yıllarda okuduğum en keyifli kitaplar listesine, bu yıl şimdiye kadar okuduğum kitaplar içinde de en iyi kitap oldu Un Lun Dun (UnLondon).

En güzeli de kütüphanemde beni bekleyen 3 Miéville kitabı daha olması. Gel de heyecanlanma :)

Fantastik kurgu türünü seviyorsanız ve henüz China Miéville veya Neil Gaiman okumadıysanız, çok şey kaçırıyorsunuz ona göre!

9 comments :

  1. Konu çok dikkati çekti şimdiden okumak için heyecan yaptım, okuma listeme ekledim adını unutmıyayım diye çok teşekkürler:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben de kitabı ilk gördüğümde adı aklımda Un Dun Dun diye kalmıştı. Neyse ki karışacak bir adı yoktu da sonradan bulup almam kolay oldu. Yine de yazmak en güzeli :)

      Delete
  2. Ben kitabın kapağını çok beğendim! Yazıyı okurken de "Ay umarım güzeldir kitap, umarım güzeldir" dedim durdum içimden! Bu yorum beni çok mutlu etti zira ben de almak, okumak, sevmek ve okşamak istiyorum! *.*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bence sen de beğeneceksin. Ben çok detay paylaşmadım yorumumda ama hem yazarın hem çevirmenin yaratıcılığı zirve yapmış bir roman.

      Delete
  3. Şehir ve Şehir adlı kitabı okuma listemdedi.Ama hala okuyamadım:(
    Hemen ekledim okunacaklar listeme Un Lun Dun'u da,çok iştah açıcı görünüyor ekrandan bile:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Şehir ve Şehir'i ben de bu sene okumayı planlıyorum :)

      Delete
  4. Neil Gaiman'ı çook seviyorum, yazını okurken yorum yapan diğer arkadaşlar gibi ben de çok heyecanlandım ve meraklandım =) Çok güzel bir tavsiye oldu, hemen not aldım;))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesinlikle okuman lazım Güngörcüğüm. Beğeneceğinden eminim :)

      Delete
  5. Şehir ve Şehir'den sonra okuyacağım bir sonraki China Mieville kitabına karar vermeye çalışırken yazını okudum. Sanırım Un Lun Dun'u tercih edeceğim :) Şehir ve Şehir hakkındaki düşüncelerim için : http://kurgu-bilim.blogspot.com/2013/06/birbirini-gormezden-gelen-iki-sehrin.html
    sevgiler..

    ReplyDelete